Saturday, April 25, 2009

PERANG UTK ORG YG HALANG KAMI DR TIDUR DI RUMAH ALLAH!!!!!

Pada malam 25 April 2009, ketika kami sedang bersama-sama beriktikaf di Masjid al-Qurawiyyin UiTM Sarawak, tiba-tiba pak guard telah dtg ke masjid & halau kitorang daripada tidur di masjid dengan alasan tiada surat kebenaran dikeluarkan. Kami selaku pelajar muslim UiTM Sarawak ingin meluahkan perasaan bahawa pihak universiti serta pakgad-pakgad kt UiTM  spt tlh memperlekehkan sunnah Rasulullah serta cuba mempertikai fungsi masjid sebagai rumah Allah. Sepatutnya, adalah perlu utk kita mendekatkan diri kepada Allah s.w.t. terutamanya apabila tibanya musim peperiksaan akhir ini. TETAPI , mengapa niat mulia kita ini dihalang oleh orang yang hanya tahu kerja je....suruh minta surat kebenaran pula. Sedangkan adalah tidak perlu surat kebenaran pun klu nk tidur kt masjid. Sedangkan Ust. Illyas sendiri support niat mulia kami.

Kepada semua pelajar muslim UiTM Sarawak, marilah kita bersatu membantah tindakan pihak universiti yg tidak tahu-menahu tentang sunnah Rasulullah SAW serta mendesak pihak universiti supaya membenarkan sesiapa yang ingin beriktikaf di masjid tanpa memerlukan surat kebenaran kerana masjid ini adalah hakmilik kita bersama, bukannya hakmilik universiti sahaja atau hakmilik kerajaan. Marilah kita bersama-sama membuat sepanduk utk dipersembahkan kpd pihak universiti. Sekiranya Pengarah tak kasi kita beriktikaf kt masjid, kita dapatkan kebenaran daripada Prof. Ibrahim nun jauh...kt Shah Alam!!!! Jika masih tiada lg jawapan dr Prof Ibrahim (atw beri alasan birokrasi), kita repot kt Khaled Nordin lak!! Klu Khaled Nordin x layan lg, kita repot lak kt Najib Razak, PM bru kita!!! Jika masih lg tiada jawapan dr Najib Razak, kita cuma hanya ada dua talian hayat:

  1. Mengadu kepada Agong (Baginda juga Canselor UiTM) untuk membenarkan pelajar UiTM beriktikaf kt masjid.
  2. Serta-merta menukar kerajaan dgn mengundi PR (PKR, DAP, PAS) atw mana-mana parti lain yg tidak berkait rapat dgn BN pd pilihan raya akan dtg serta mengadu pd PM bru tsebut pasti dia terima punyer beb.....

Jadi, marilah kita sama-sama bersatu sebagai umat Islam utk bangun memberontak demi menjaga nama baik Islam serta keluhuran sunnah Rasulullah SAW. Sesungguhnya kita tidak perlu takut kpd Pengarah kerana kita hanya takut kpd hanya satu, ALLAH!!!!!!!! Sesungguhnya juga mati kita adalah MATI SYAHID!!!!!!!!!!!!!! ALLAHU AKHBAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ALLAHU AKHBAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment